måndag 22 september 2014

Sveket av Pia Hagmar

Jag har nu läst "Sveket" av Pia Hagmar. Millan och hennes pappa Patrick är dom personerna som det handlar mest om och allt bråk handlar om dom nästan så dom är väl huvudpersonerna. Millan är väldigt försiktig och snäll men lite kaxig på insidan, Millans pappa är väldigt dryg och kaxig när han dricker men annars är han fakiskt ganska snäll och trevlig. Millan har brunt lockigt hår med bruna ögon, Millans pappa brukar ofta ha myskläder ganska ofta. Berättelsen utspelar sig oftast i stallet eller där hemma hos Millan. Berättelsen utspelar sig oftast på dagen/eftermiddagen. De flesta problem handlar om hästen, Eller om hennes pappas alkohol. Boken handlar om bråk, svek och hästar ganska mycket.

Jag gillar spänningen med boken att det alltid händer något. Det jag gillade med denna boken är som sagt att det händer nästan hela tiden något det blir spännande och även att man lever sig in i boken och får en bra inlevelse. Tre possitiva ord om boken är inlevelse,spännande och miljön jag tycker att Pia Hagmar har lyckats väldigt bra med det. I början av boken så tyckte jag inte alls att den var bra men desto längre jag läste blev den mer spännande och man ville läsa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar